De ce pentru misiunile de audit


  • in fiecare an suntem verificati de o echipa diferita?
  • trebuie sa furnizez aceleasi documente de mai multe ori?
  • trebuie sa repet anual informatiile despre societatea pe care o reprezint?
  • auditorul se comporta precum reprezentatul autoritatilor venite in control?

Datorita experientei in domeniul auditului, misiunea Taxpert, prin specialistii sai, este sa elimine aceste deficiente oferindu-va continuitate si plus de valoare printr-o buna intelegere a riscurilor domeniului in care activati

De ce consultantul fiscal


  • nu actioneaza proactiv pentru afacerea mea?
  • este specializat numai pe anumite arii ale fiscalitatii neavand o imagine de ansamblu a problemelor fiscale?
  • nu ma poate ajuta si cu implicatiile din alte jurisdictii?
  • nu poate trata si cu partenerii internationali ai afacerii mele?

Consultantii fiscali Taxpert detin expertiza in tratarea problemelor fiscale si gasirea solutiilor adaptate fiecarei situatii. Aceleasi persoane pot trata spetele in cel putin o alta limba de circulatie internationala

De ce contabilul


  • actioneaza doar ca un operator de date fara a analiza documentele si implicatiile acestora?
  • nu imi trimite feed-back asupra deficientelor din operatiunile lunare pe care le desfasor?
  • nu are competente in raportare prin sisteme contabile folosite la nivel international?
  • nu poate realiza raportari si in alte limbi, decat cea nationala?

Contabilii Taxpert detin experienta si in ariile auditului si consultantei fiscale, oferindu-va astfel perspectiva unei interpretari complete a activitatii si documentelor. In plus detin experienta intocmirii raportarilor si in conformitate cu alte standarde contabile

De ce specialistii in salarizare


  • sunt fie economisti fie juristi nereusind sa imbine interpretarea fiscala cu cea a legislatiei muncii?
  • nu coopereaza cu ceilalti specialisti (contabil, consultant fiscal) pentru a gasi cele mai eficiente solutii pentru afacerea noastra?

Specialistii in resurse umane Taxpert au o stransa colaborare impreuna cu contabilii pentru a gasi cele mai eficiente solutii pentru problemele dumneavoastra

Audit


Serviciile de audit sunt esentiale pentru a intari credibilitatea si a construi reputatia unei societati

Auditul situatiilor financiare sau al raportarilor contabile manageriale reprezinta garantia pe care profesionistul independent o ofera pentru “sanatatea” financiara a companiei dumneavoastra

Specialistii Taxpert au o experienta semnificativa in realizarea auditarilor statutare si internationale pentru importante grupuri de societati din numeroase domenii de activitate

Cu Taxpert aveti garantia calitatii si a imaginii de ansamblu asupra activitatii financiare

Audit financiar extern


  • Este realizat pentru situatiile financiare ca un intreg si oricare dintre componentele acestora
  • Este obligatoriu conform reglementarilor legale pentru societatile care indeplinesc anumite criterii in legatura cu patrimoniul (total active), cu performantele (cifra de afaceri) si cu numarul de salariati
  • Grupul de societati din care face parte societatea este auditat si cerinta este impusa si entitatilor detinute
  • Forma de organizare a societatii impune necesitatea unor situatii financiare auditate
  • Reglementarile legale pentru operatiunile de fuziune / divizare / lichidare impun existenta auditului financiar
  • Societatile listate pe pietele de capital au obligatia auditarii
  • Institutiile de credit, institutiile financiare nebancare, societatile de asigurari
  • Asociatii/actionarii doresc sa obtina o confirmare a corectitudinii rezultatelor
  • Bancile, potentialii investitori, clientii, etc pot solicita o opinie independenta asupra situatiilor financiare

Audit intern


  • Reglementarile legale impun obligativitatea organizarii auditului intern pentru anumite categorii de entitati
  • Auditul intern analizeaza mediul de control al unei entitati reprezentat de politici, proceduri si sisteme informatice
  • Procedurile de audit intern va pot ajuta sa identificati si sa diminuati riscurile la care este expusa o societate, pot preveni aparitia fraudelor si a erorilor atat in activitatea operationala cat si in cea financiara

Revizuire limitata


  • Revizuirea limitata este o metoda de audit folosita in special pentru situatiile financiare interimare in care auditorul foloseste proceduri pe baza de chestionare pentru a identifica eventualele erori
  • Sunt obligatorii in anumite cadre de reglementare
  • Testarile efectuate sunt mult mai reduse fata de procedurile stanadard de audit
  • Concluziile auditoriului implica o limitare a raspunderii

Compilare si proceduri convenite


  • Compilarea este o procedura prin care auditorul colecteaza, clasifica si sumarizeaza informatiile financiare pentru o prezentare adecvata a informatiilor financiare
  • Experienta auditorului asigura prezentarea informatiilor in conformitate cu un anumit cadru de reglementare
  • Efectuarea de proceduri convenite ofera posibilitatea beneficiarilor de a solicita verificarea anumitor categorii de informatii financiare, folosind proceduri pe care le agreaza impreuna cu auditorul
  • Verificarea unor elemente agreate asigura beneficiarilor posibilitatea de a se concentra asupra ariilor care prezinta interes pentru ei

Auditul proiectelor finantate


  • Finantatorii proiectelor impun conditiile de folosire a fondurilor si modalitatile de raportare a costurilor
  • Este solicitata opinia independenta a auditorului in legatura cu destinatiile costurilor implicate in proiecte dar si modul de raportare al acestora

Auditul situatiilor financiare previzionate


  • Institutiile financiare, organismele de reglementare a pietelor de capital si potentialii investitori pot solicita opinia independenta a unui auditor asupra unor situatii financiare previzionate
  • Auditorul va analiza credibilitatea elementelor pe care se bazeaza aceste previziuni si va compara aceste previziuni cu evolutia generala a pietelor si cu evolutia precedenta a rezultatelor societatii

Consultanta


Multe dintre achizitii nu reusesc sa satisfaca asteptarile partilor implicate. Motivele sunt diverse, pornind de la o lipsa a strategiei, neindentificarea punctelor slabe si a riscurilor, supraestimarea punctelor forte si a beneficiilor si lipsa unui plan de integrare

Evaluarea unei afaceri dintr-o alta tara implica bariere culturale, de limba, reglementari legale, principii contabile, preturi de transfer etc. Dar investitiile din alte tari ofera de obicei cele mai bune oportunitati de dezvoltare, noi piete pentru produsele si serviciile oferite si profit imbunatatit

Nici cei mai experimentati manageri si investitori nu pot cunoaste tot ce este necesar pentru o afacere de succes si au nevoie de un consultant cu experienta

Consultanta pentru achizitii


  • Dezvoltarea strategiilor corespunzatoare pentru achizitii
  • Analiza pietelor si sinergiilor implicate
  • Evaluarea societatilor tinta
  • Intocmirea ofertelor
  • Asistenta la negocieri
  • Due-diligence pentru achizitii
  • Consultanta post achizitie pentru o integrare corespunzatoare

Consultanta pentru vanzari


  • Dezvoltarea strategiilor corespunzatoare pentru vanzari
  • Evaluarea societatilor pentru vanzare
  • Due-diligence pentru vanzator
  • Organizare data-room
  • Consultanta in legatura cu implicatiile fiscale ale tranzactiei
  • Asistenta la negocieri si in etapele post vanzare

Due-diligence contabil si fiscal


  • Analiza financiara initiala necesara pentru intocmirea scrisorii de intentie
  • Realizarea procesului de due-diligence pentru a identifica riscurile si oportunitatile
  • Elaborarea raportului de due-dligence ce cuprinde riscurile si oportunitatile indentificate si analiza financiara

Evaluare preliminara a investitiilor si evaluare patrimoniala


  • Identificarea riscurilor societatii tinta si industriei in care opereaza
  • Estimarea valorii investitiei potentiale
  • Identificarea punctelor forte si slabe ale societatii tinta
  • Evaluarea societatii
  • Evaluarea activelor nete
  • Evaluarea activelor corporale
  • Evaluarea activelor necorporale
  • Evaluarea participatiilor
  • Evaluarea stocurilor
  • Evaluarea creantelor

Fuziune, divizare, dizolvare, lichidare


  • Asistenta in urmarirea etapelor fuziunii, divizarii, dizolvarii si lichidarii
  • Intocmirea proiectelor de fuziune
  • Realizarea etapelor procedurale cu implicatii finaciar-contabile si fiscale

Analiza financiar-contabila


  • Intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli
  • Analiza situatiilor financiare
  • Analiza fluxurilor financiare, cash-flow-ului
  • Analiza datoriilor si a creantelor
  • Analiza capitalurilor si a imobilizărilor

Consultanta fiscala


Legislatia fiscala in Romania este supusa unui proces continuu de modificare. Pentru a respecta cerintele legale dar si pentru o optimizare fiscala, entitatile trebuie sa fie la curent cu toate modificarile aparute

Daca este dificil sa fiti la curent cu toate noutatile fiscale, daca aveti nevoie de indrumare in identificarea solutiilor la problemele fiscale pe care le intampinati, daca doriti sa va asigurati de corectitudinea cu care va organizati evidenta fiscala si daca aveti nevoie de asistenta in cazul controalelor din partea autoritatilor fiscale inseamna ca aveti nevoie de un consultant fiscal

  • Societati comerciale
  • Persoane fizice autorizate (PFA)

Societati comerciale


  • Inregistrare ca platitor de TVA sau nu
  • Coduri CAEN care trebuie incluse in obiectul de activitate
  • Declaratii ce trebuie completate
  • Taxe si si impozite care trebuie platite
  • Registre contabile si fiscale necesare
  • Acte necesare pentru angajatii cu contracte individuale de munca si contributii ce trebuie platite
  • Daca trebuie sau nu sa platiti impozit pe veniturile obtinute de nerezidenti in Romania
  • Daca aveti nevoie de casa de marcat fiscala

Persoane fizice autorizate (PFA)


  • Stabilirea modului de evidentiere a rezultatelor fie pe baza de norme de venit, fie in sistem real, si care optiune va este favorabila
  • Daca aveti voie sa angajati persoane cu contract individual de munca
  • Coduri CAEN care trebuie incluse in obiectul de activitate
  • Declaratii ce trebuie completate
  • Taxe si si impozite care trebuie platite
  • Registre contabile si fiscale necesare
  • Impozitul pe profit persoane juridice
  • Impozitul pe venit persoane fizice
  • Impozitul pe dividende
  • Impozite nerezidenti
  • Taxe locale

Impozitul pe profit pentru persoane juridice


  • Identificarea cheltuielilor deductibile si a veniturilor impozabile
  • Stabilirea pragurilor de deductibilitate a cheltuielilor deductibile limitat
  • Calculul impozitului pe profit si completarea registrului de evidenta fiscala
  • Intocmirea declaratiei anuale si raportarea datelor trimestriale
  • Certificarea declaratiei anuale de impozit pe profit
  • Reportarea pierderilor fiscale
  • Respectarea cerintelor legale in legatura cu preturile de transfer folosite in tranzactiile desfasurate cu entitati apartinand aceluiasi grup si intocmirea dosarului preturilor de transfer pentru uzul managementului si pentru prezentarea acestuia autoritatilor fiscale
  • Impozitare sediu permanent
  • Facilitati fiscale

Impozitul pe venit pentru persoane fizice


  • Activitate dependenta versus activitate independenta
  • Stabilirea modului de evidentiere a rezultatelor fie pe baza de norme de venit, fie in sistem real, si care optiune va este favorabila
  • Identificarea cheltuielilor deductibile si a veniturilor impozabile
  • Venituri din cedarea folosintei bunurilor si din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
  • Venituri din investitii
  • Venituri din premii si jocuri de noroc
  • Venituri din activitati agricole
  • Calcul venit net anual impozabil si plati anticipate impozit
  • Intocmirea declaratiilor fiscale aferente fiecarei categorii de venit
  • Obligatii declarative ale platitorilor de venituri cu retinere la sursa

Impozitul pe dividende


  • Intocmirea si depunerea raportarilor si declaratiilor
  • Calculul obligatiilor fiscale

Impozitul pe veniturile obtinute in Romania de nerezidenti


  • Intocmirea si depunerea raportarilor si declaratiilor
  • Calculul obligatiilor fiscale
  • Categorii de venituri impozitate prin retinerea la sursa a impozitului
  • Alte categorii de venituri impozabile
  • Conventii de evitare a dublei impuneri
  • Creditul fiscal
  • Impozitul pe reprezentante

Taxe locale


  • Intocmirea si depunerea raportarilor si declaratiilor
  • Calculul obligatiilor fiscale
  • Impozitul pe cladiri si terenuri
  • Taxa pe mijloace de transport
  • Taxa pentru eliberarea certificatelor si autorizatiilor
  • Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate
  • Impozitul pe spectacole
  • Taxa hoteliera
  • Taxa pe valoarea adaugata
  • Accize
  • Taxe vamale

Taxa pe valoarea adaugata


  • Tratamentul TVA pentru achizitii si vanzari de marfuri
  • Tratamentul TVA pentru servicii prestate si primite
  • Aplicarea dreptului de deducere
  • Asistenta in procedura de rambusare a TVA
  • Inregistrarea ca platitor de TVA si completarea corespunzatoare a declaratiilor

Accize


  • Regimul de antrepozitare
  • Obligatiile platitorilor de accize
  • Deplasarea produselor accizabile aflate in regim suspensiv de accize

Taxe vamale


  • Analiza implicatiilor trazactiilor internationale
  • Taxe vamale aplicabile importurilor si exporturilor
  • Planificarea strategica pentru gestionarea taxelor vamale

Preturi de transfer


  • Asistenta in obtinerea acordului de pret in avans
  • Elaborarea dosarului preturilor de transfer in conformitate cu prevederile Ordinului 222/2008
  • Planificare fiscala pentru indeplinirea conditiilor impuse de o politica adecvata de preturi de transfer
  • Asistenta pentru prezentarea dosarului preturilor de transfer in fata autoritatilor fiscale

Procedura fiscala


  • Asistenta in completarea formularelor fiscale
  • Asistenta pe perioada controalelor fiscale
  • Intocmirea documentatiei pentru exercitarea cailor de atac impotriva titlurilor de creanta si a altor acte administrative fiscale
  • Asistenta fiscala in cauzele aflate pe rolul unei autoritati jurisdictionale
  • Reglari fise pe contribuabil
  • Obtinerea de certificate de atestare fiscala

Alte servicii de natura consultantei fiscale


  • Informari legislative in functie de profilul societatii
  • Revizuiri fiscale pentru a identifica si clarifica obligatiile fiscale ale societatii inclusiv identificarea eventualelor obligatii fiscale specifice (mediu, auto, taxe si autorizari speciale, reciclare, etc) inainte ca acestea sa devina o problema pentru societate
  • Identificarea de strategii fiscale in functie de specificul fiecarei companii
  • Solutii fiscale pentru repatrierea profitului si pentru maximizarea investitiilor
  • Organizarea grupurilor multinationale intr-un mod cat mai eficient din punct de vedere fiscal
  • Impactul impozitelor directe pentru o optimizare fiscala si financiara in functie de specificul fiecarei activitati. Aceasta se realizeaza printr-o analiza a tranzactiilor, a contractelor si a investitiilor in vederea identificarii riscurilor ce pot afecta activitatea si oferirea solutiilor de natura sa minimizeze aceste riscuri
  • Expertize fiscale la solicitarea organelor judecatoresti, organelor de cercetare penala, organelor fiscale sau a altor parti interesate
  • Certificarea declaraţiilor fiscale ale contribuabililor
  • Asistenta in obtinerea de solutii fiscale anticipate

Contabilitate si raportare


Organizarea activitatii contabile nu este doar o cerinta legala dar si o necesitate pentru managementul unei entitati

In functie de marimea afacerii, activitatea contabila poate fi organizata prin intermediul unui department intern sau prin externalizarea catre o societate autorizata

Specialistii Taxpert va pot sprijini atat prin organizarea evidentei contabile, dar si prin supervizarea si verificarea departamentului intern pe care l-ati dezvoltat in cadrul entitatii

Experienta internationala dobandita in aplicarea diverselor norme contabile va ofera posibilitatea de a beneficia de servicii de translatare a situatiilor financiare si de raportari contabile conforme cu Standarde Contabile Internationale

Organizarea contabilitatii financiare


  • Inregistrarea contabila a documentelor primare
  • Evidenta elementelor patrimoniale: mijloace fixe, amortizare, clienti si furnizori, banci, casa, avansuri de trezorerie
  • Intocmirea balantei de verificare si a registrelor contabile obligatorii
  • Calculul TVA si al impozitului pe venit/profit
  • Intocmirea si depunerea declaratiilor privind taxele si impozitele cerute de legislatia in vigoare
  • Intocmirea situatiilor financiare semestriale si anuale
  • Inventarierea si evaluarea patrimoniului

Organizarea contabilitatii de gestiune


  • Evidenta contabila pe centre de cost
  • Calculatii de costuri
  • Evidenta analitica a stocurilor
  • Calculul costului de productie
  • Metode de descarcare a stocurilor

Alte servicii de natura contabila


  • Consolidarea situatiilor financiare
  • Elaborarea manualului de politici contabile
  • Expertiza contabila
  • Cenzorat
  • Raportari financiare in conformitate cu diferite sisteme de raportare contabila: IFRS, US GAAP, German GAAP

Personal - Salarizare


  • Intocmire si modificare contracte de munca, contracte de administrare, contracte de mandat, conventii civile
  • Formalitati de angajare, incetare, suspendare
  • Obtinere permise/autorizatii de munca nerezidenti
  • Calculul drepturilor salariale lunare, concedii medicale, ore suplimentare, prime, sporuri etc.
  • Organizarea si completarea Registrului de Evidenta a Salariatilor (REVISAL)
  • Asistenta la intocmirea dosarelor de personal
  • Intocmirea fiselor de post
  • Stabilirea obiectivelor si criteriilor de evaluare
  • Completarea si depunerea declaratiilor privind veniturile salariale si asimilate salariilor
  • Identificarea si calculul contributiilor sociale aplicabile